SAMITO, twórca technologicznych rozwiązań dla e-commerce w modelu SaaS, łączy siły z PayNow – integratorem płatności z Grupy mBank. Spółki przygotowują nową usługę efektywnego ratowania porzuconych koszyków dla e-sklepów. Docelowo wspólnie chcą opracować i wdrożyć szereg rozwiązań, które ułatwią proces płatności w sklepach online i zwiększą konwersję. Pierwsze efekty współpracy będą widoczne już w najbliższych tygodniach.
Współpraca z PayNow ma dla nas wymiar strategiczny. Połączenie naszych kompetencji umocni pozycję SAMITO na rynku i pozwoli stworzyć nowe, efektywne narzędzia dla branży e-commerce - tłumaczy Rafał Gawłowski, prezes SAMITO. W pierwszej kolejności klienci otrzymają nową usługę ratowania porzuconych koszyków, która wkrótce będzie dostępna również na popularnych platformach e-commerce w formie wtyczki.
Porzucanie transakcji w sklepie online to duży problem dla branży e-commerce. Szacuje się że w blisko 70% przypadków klient rezygnuje z zakupów już po dodaniu produktów do koszyka. W wyniku współpracy SAMITO i PayNow sprzedawcy otrzymają nową usługę, dzięki której odzyskają nawet 1/3 takich transakcji.
- Dzięki współpracy z PayNow możemy zaproponować e-sklepom bardziej efektywne narzędzie. Użytkownik otrzyma podobny komunikat do standardowych rozwiązań obecnych już na rynku, jednak w rozwiązaniu SAMITO i PayNow od razu będzie miał możliwość dokonania płatności. Standardowo użytkownik musi od nowa przejść całą ścieżkę zamknięcia transakcji – m.in. wpisać dane dostawy, wybrać formę płatności. Takie uproszczenie procesu (dosłownie kilka „klików” mniej) sprawia, że jest on aż o 25% bardziej skuteczny – dodaje Rafał Gawłowski.
Wspólna usługa SAMITO i PayNow już za kilka tygodni będzie dostępna dla klientów SAMITO. W ciągu kolejnych miesięcy znajdzie się także w czołowych platformach dla e-commerce w Polsce – w formie wtyczki.
Usługa ta nie będzie dodatkowo płatna - sklep tak jak dotychczas będzie płacił standardową prowizję od transakcji.
Jeszcze w tym roku pakiet wspólnych usług SAMITO i PayNow poszerzy się o kolejne rozwiązania zwiększające wartość koszyka, narzędzie rekomendujące dodatkowe produkty dopasowane do gustu użytkownika oraz zachęcające go do powrotu do sklepu.
- Połączenie naszych kompetencji w tak kluczowych dla branży obszarach jak proces płatności i zwiększania konwersji pozwala nam na zaoferowanie efektywnych i prostych we wdrożeniu usług zwiększających sprzedaż w sklepach online. W kolejnych krokach planujemy wspólnie wprowadzić cały pakiet rozwiązań zwiększających wartość końcowego koszyka i zachęcających użytkownika w najlepszym momencie do dokonania zakupu. Wierzymy, że wspólna oferta stanowić będzie istotne wsparcie dla naszych klientów w ich drodze do sukcesu na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce – mówi Jarosław Stefański, CEO mElements S.A. z Grupy mBank.
SAMITO zamierza zadebiutować na NewConenct na przełomie 2021 i 2022 r. Już w połowie maja spółka planuje przeprowadzić emisję akcji, z której chce pozyskać do 4 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na rozwój oraz marketing narzędzi SAMITO. Kampania crowdinvestingu zostanie zaprezentowana na platformie CrowdConnect.pl prowadzonej przez Dom Maklerski INC.
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/samito-rozpoczyna-wspolprace-z-paynow